Ontdek de mogelijkheden
De oplossing voor grafische bedrijven van deze tijd
Ontwikkeld op Microsoft Dynamics 365 Business Central en eenvoudig te integreren met andere applicaties en systemen. Uiteraard met Microsoft Outlook, Office en Microsoft PowerBI, maar ook met diverse WebShop en Web2Print oplossingen, ESKO Automation Engine en ESKO ArtiosCAD.
Geschikt voor allerlei soorten grafische bedrijven. Van offsetdrukkerijen, digitale printbedrijven en retroshops tot drukkerijen gespecialiseerd in verpakkingen, labels en etiketten of large format. Eenvoudig aan te passen aan jouw specifieke wensen, zonder dat je de voordelen van standaardsoftware verliest.

Zien is geloven!
Wil je weten wat PrintVis voor jouw bedrijf kan betekenen? We laten het je graag zien in een demonstratie op maat. Toegepast op jouw specifieke bedrijfsprocessen en vraagstukken. Hoe maak je bijvoorbeeld snel offertes voor verschillende maten? Hoe kom je afspraken met de klant altijd na? En hoe zorg je voor een vlekkeloze montage? Wij gaan de uitdaging graag aan!
Calculatie & Prijslijsten
Snel en eenvoudig de juiste prijs
Maak snel en consistent offertes met behulp van prijslijsten en sjablonen. Sjablonen bevatten alles wat nodig is voor een juiste prijsbepaling. Wie de calculatie ook maakt, de uitkomst is altijd dezelfde. Je ziet niets over het hoofd, doordat je automatisch alle relevante factoren in je berekeningen meeneemt. Zo is de kans op fouten minimaal. Ook complexe offertes met meerdere opties maak je in enkele muisklikken.
Verantwoorde marge
Directe kosten, totale kosten, overhead, toegevoegde waarde en de uiteindelijke verkoopprijs: alle financiële cijfers staan op een rij. Zo weet je precies hoever je kunt gaan voor een concurrerend aanbod met een verantwoorde marge.

Opdrachtbeheer
Dagelijks gereedschap voor de administratie
Deadlines, leverdata, klantinfo, opdrachthistorie… geef alle medewerkers die met een opdracht bezig zijn inzicht in alle orderdetails. Volg ook in welke fase een opdracht zit. Gaat het om een uitstaande offerte, een bevestigde order of onderhanden werk? De hele workflow is altijd overzichtelijk in beeld.
Daarbij is altijd duidelijk wie verantwoordelijk is voor een order. Per onderdeel van de workflow wordt automatisch een persoon of team toegewezen. Zo kan geen enkele opdracht kwijtraken.

Planning & Mijlpalen
Altijd overzicht over je orders
Wat vraagt een order aan tijd, capaciteit en bezetting? Laat het automatisch berekenen bij het aanmaken van een nieuwe opdracht. Het systeem doet je daar een voorstel voor. Plan je liever handmatig? Ook dat kan.
Real-time planinformatie
Baseer je planning bijvoorbeeld op mijlpalen: belangrijke momenten van een opdracht zoals ‘proef akkoord’. Je kunt deze mijlpalen ook automatisch laten bijwerken vanuit andere applicaties. Een andere optie is om te plannen op data, tijden en productiesnelheden. Alle planinformatie is altijd real-time beschikbaar op de werkvloer.
Heldere grafische weergaven
Je machinebeschikbaarheid, beschikbare capaciteit en geplande capaciteit direct in beeld? Daar heb je grafische weergaven voor. Schuif ook met geplande orders in het grafisch planbord. En volg alle orders op de voet in het productieplan.

Shopfloor
Papierloos kantoor op de werkvloer
Bied je medewerkers op de werkvloer altijd de laatste, volledig bijgewerkte productie-instructies. Dat kan met de real-time online elektronische orderzak. Zo minimaliseer je de kans op fouten bij de uitvoering van orders.
Inzicht in orderstatus én voorraad
Bovendien heb je beter inzicht in de status van orders. Hoeveel tijd eraan is besteed en wat de beschikbare capaciteit van je machines is. Want PrintVis houdt automatisch de uren bij. Iedere keer als een operator een order opent en ermee aan de slag gaat, worden de uren vastgelegd. Ook zie je welke grondstoffen zijn verbruikt en wat dit voor je voorraad betekent. Je weet precies wanneer je moet bijbestellen.

Voorraadbeheer
Precies de voorraad die je nodig hebt
Je hebt liever niet dat je geld vastzit in onnodige voorraad. Maar misgrijpen is ook geen optie, want je wilt klanten snel leveren. Een compleet overzicht van je inkoopbehoefte, gebaseerd op de planning van je opdrachten, biedt uitkomst. Zo koop je alles in wat je nodig hebt volgens het ‘just in time’-principe. Van grondstoffen zoals papier en inkt tot uitbesteed werk.
Track & trace
Ook helpt PrintVis je optimaal gebruik te maken van restanten in je voorraad. Voor meer efficiëntie en minder verspilling. Met functies als partijbeheer en ‘track & trace’ voldoe je bovendien probleemloos aan de eisen van de foodsector en farmaceutische industrie.
Automatisch besteladvies
Centraal inkopen, ordermanagers zelf de inkoop laten afhandelen of een combinatie van die twee? Het kan allemaal. Net zoals zelf instellen welke artikelen je op order inkoopt of waar je een automatisch besteladvies voor wilt. En wat dacht je van het snel en eenvoudig genereren, afdrukken en per e-mail versturen van inkooporders?

Nacalculatie
Continu je winstgevendheid verbeteren
Vergelijk na afloop van een opdracht de verkoop-, voor- en nacalculatie met elkaar. Op basis van volledig inzicht in de historie van de opdracht. Was de offerte goed? Wat waren de berekende kosten? Wat was de marge?
Steeds betere prijsberekening
Gebruik de informatie bij het maken van offertes voor nieuwe opdrachten, telkens weer. Zo weet je steeds beter hoe kosten en andere factoren je winstgevendheid beïnvloeden. En kun je dus iedere keer scherper calculeren.

Facturatie
Snel en flexibel factureren
Natuurlijk is de facturatie van opdrachten volledig geïntegreerd met de voor- en nacalculatie. Met deze informatie maak je met één druk op de knop een factuur aan. Wil je een factuur op basis van de berekende prijs, de overeengekomen prijs, het werkelijke verbruik of de werkelijk geleverde aantallen? Of wil je extra werkzaamheden als meerwerk toevoegen? Het kan allemaal.
Het is zelfs mogelijk per productlijn een andere manier van factureren in te stellen. Welke eisen je klanten ook aan je facturen stellen, je kunt eraan voldoen.

Financieel beheer
Controle over je financiën
Voeg in minuten velden, tabellen en menu’s voor specifieke gebruikers toe aan je financiële administratie. En stel bijvoorbeeld betaalcondities en kortingen per individuele klant of leverancier in. Werk je internationaal? Dan hoef je je geen zorgen te maken over regelgeving of verschillende valuta. Daar houdt PrintVis automatisch rekening mee.
Ontdek ook het verhaal achter de cijfers. Zoom in op details en filter er snel en eenvoudig relevante informatie uit. Een intuïtieve gebruikersinterface maakt dit extra makkelijk.

Analyse & Rapportage
Essentiële stuurinformatie
Kant-en-klare financiële rapportages helpen je bij het sturen van je bedrijf. Je kunt analyses maken met allerlei variabelen. Zoals winst, kostenplaatsen, afdelingen, regio’s, productgroepen of andere rapportage-eenheden.
Je kunt ook eigen rapportages maken, afgestemd op je bedrijf. Presenteer rapporten online of verspreid ze via e-mail om managers, medewerkers, partners en investeerders te informeren.

Webshop-integratie
Je webshop of klantportaal eenvoudig gekoppeld
Wil je klanten ook online bedienen? Leg eenvoudig de koppeling tussen PrintVis en je webshop of klantenportaal. Dat doe je met Web2PrintVis. Artikelen hebben online een eigen, vaste prijs, staan in een prijslijst of prijzen zijn door klanten zelf te berekenen met een calculatiesjabloon.
Je kunt ook iedere klant een eigen klantportaal bieden. Met een andere opzet, maar vanuit dezelfde basis.

JDF-integratie
Probleemloos samenwerken met andere systemen
Wissel optimaal informatie uit tussen PrintVis en andere systemen die je bedrijf gebruikt. Bijvoorbeeld applicaties voor grafisch ontwerp, media, e-commerce of planning. Dit is mogelijk op basis van de industriestandaard JDF (Job Description Format).
De JDF-standaard wordt steeds verder uitgebreid. Bijvoorbeeld met deeloplossingen voor de ondersteuning van CIP3’s Print Production Format (PPF) en Adobe Systems’ Portable Job Ticket Format (PJTF).

CRM
Haal alles uit je onroerende goederen
Verhoog je verkoop met een geïntegreerd systeem voor Customer Relationship Management (CRM). Je hebt op ieder moment toegang tot actuele klantinformatie. Je ziet direct welke klanten aandacht nodig hebben of waar kansen liggen. Stel ook waarschuwingen in, zodat je bij bepaalde klantgebeurtenissen een seintje krijgt.
Effectieve marketing
Ontwikkel daarnaast gerichte marketingcampagnes – gebaseerd op het gedrag van klanten in het verleden. Segmenteer je relaties op basis van specifieke criteria. En benader ze zo persoonlijk mogelijk, met relevante informatie.

Gereedschapsbeheer
Snel het juiste gereedschap
Stansmessen, stansblikken, cilinders, … Welke gereedschappen heb je precies nodig voor de uitvoering van een opdracht? Voer simpelweg de specificaties van een order in. Je ziet direct wat het juiste gereedschap voor de order is en waar je dit kunt vinden.
Zeker bij veel kleine runs in allerlei verschillende varianten of herdrukken scheelt dat doorlooptijd. En dat stelt je weer in staat om scherpere offertes te maken.

ESKO-integratie
Naadloze samenwerking
Druk je labels, etiketten of verpakkingen? Profiteer van ‘out-of-the-box’ integratie met populaire ESKO-software, zoals ArtiosCAD en Automation Engine. Wissel bijvoorbeeld real-time statusinformatie uit tussen ESKO en PrintVis. Upload klantenbestanden naar ESKO. Of maak vanuit een artikelkaart in PrintVis een ESKO Prepress Order aan, met alle productie-instructies.
Géén dubbele invoer meer en dus géén fouten. En je hebt zowel in PrintVis als in ESKO altijd real-time statusinformatie.

Outlook Business Inbox
Werk direct vanuit je e-mail
Switchen tussen je e-mail in Microsoft Outlook en PrintVis? Dat is niet nodig. Maak bijvoorbeeld een offerte door direct vanuit een e-mail van een klant productinfo en aantallen binnen te halen. Of zie meteen in Outlook welke aanvragen een klant heeft lopen of wat de orderhistorie is.
Door activiteiten vanuit Outlook te managen, verkort je de tijd van offerte naar betaling.

Montage
Montagewerk van formaat
Ben je gespecialiseerd in large format-drukwerk? Stroomlijn je montagewerkzaamheden met PrintVis. Plan eenvoudig monteurs in. Bijvoorbeeld om op locatie vlaggen te plaatsen, voertuigen te wrappen of spandoeken te monteren. En zorg dat ze altijd over de juiste instructies beschikken om hun werk te doen.
Prestaties in beeld
Maak meteen inzichtelijk welke montagewerkzaamheden wanneer zijn gedaan, ook voor de klant. Registreer de montagetijd, maak een foto van het resultaat en vraag de opdrachtgever gelijk om een digitale handtekening.

Value-added logistiek
Bied je klanten toegevoegde waarde
Verpakken, labelen, artikelen samenvoegen, ontmantelen, … met Navitrans bied je je klanten allerlei value added logistics-services. Via de RF-scanner leg je activiteiten nauwkeurig en efficiënt vast in het WMS-systeem. Terwijl je taken registreert en voorbereidt volgt de WMS alle voorraadbewegingen van de onderdelen én het hele product op de achtergrond. Dat zorgt voor transparantie: je maakt je processen inzichtelijk voor je klanten en officiële instanties. Bij de uitvoering bepaal je zelf of je taken centraal inplant of automatisch toewijst aan medewerkers met de juiste kwalificaties.

Tracking & tracing
Volg iedere beweging van de goederen
Je klanten verwachten dat je het hele warehousingproces onder controle hebt. Met Navitrans leg je iedere beweging vast, of het nu gaat om inslag, opslag, pick-up of artikeltransformatie. Het WMS-systeem biedt verschillende traceringsmethodieken. Zo kun je registreren op vervaldatum, serienummer, lotnummer, partijnummer of een combinatie daarvan. Als klanten vragen wat er met hun artikelen is gebeurd, kun je dus snel en adequaat reageren. Nog makkelijker is ze zelf online toegang te geven tot de benodigde informatie in NaviTrans.

Communicatiebeheer
Bied de service die je klant verwacht
Maak je logistieke stromen volledig inzichtelijk, zowel voor je bedrijf als voor je klanten. Het registreren van inkomende en uitgaande orders gebeurt snel en nauwkeurig ‒ zelfs helemaal geautomatiseerd via EDI, online door klanten zelf of via interfaces met andere systemen. Kwaliteitsprocedures zorgen dat je bedrijf de orders optimaal afhandelt ‒ gepersonaliseerd naar individuele klant of product. Door de integratie met Microsoft Office, deel je bovendien snel en eenvoudig informatie via Word, Excel, pdf of e-mail.

Dossierbeheer
Maak alle relevante informatie beschikbaar in één dossier
Het digitale NaviTrans-dossier vormt het hart van je FMS-systeem. Daar registreer je alle goederenbewegingen, wijs je diensten en kosten toe en maak je documenten aan. Zeevracht, luchtvracht, weg- of treintransport ‒ je vindt gedetailleerde en nauwkeurige informatie over multimodale bewegingen tijdens de hele reis in één dossier bij elkaar. Alle interacties stuur je ook vanuit dit centrale dossier aan.

Workflowbeheer
Stroomlijn je processen
Met business process management helpt NaviTrans je de efficiëntie van je logistieke activiteiten te verhogen. Om wat voor vrachten het ook gaat ‒ inkomend of uitgaand, per land, zee of lucht ‒ de FMS laat zien welke taken nog openstaan of al zijn uitgevoerd. Alle taken zijn duidelijk gestructureerd en gedefinieerd, zodat je medewerkers weten precies wat ze moeten doen. Ze volgen dagelijkse expeditiedossiers makkelijker op en zijn productiever.

Budgetbeheer
Hou grip op je opbrengsten en kosten
Van offerte tot factuur, NaviTrans geeft je in één oogopslag zicht op al je kosten en opbrengsten. Welke kosten heeft de verkoop bijvoorbeeld gebudgetteerd en hoe verhouden die zich tot de daadwerkelijke kosten in het expeditiedossier en de kosten die werden gefactureerd? Je signaleert afwijkingen direct, zodat je snel en effectief kunt ingrijpen. Dat bespaart je bedrijf veel tijd en geld.
